ZAJĘCIA RELAKSACYJNE


Notice: Indirect modification of overloaded property WP_Post::$ancestors has no effect in /home/users/cekiron/public_html/diakonia_new/wp-content/themes/ecdie-internat-nosw/page-child.php on line 29

 


23-06-2020

Zestaw Nr 25 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Drodzy Wychowankowie! Jeszcze parę dni i upragnione wakacje! Odsłuchajcie piosenki zespołu „My3” pt. „Wakacyjne Reggae” oraz utworu „Spełniaj marzenia” w wykonaniu Jeremiego & Artura, Sylwi Przybysz i Sylwi Lipki. Właśnie tego Wam życzę nie tylko na wakacje! Wpiszcie do zeszyty , jakie jest Wasze największe wakacyjne marzenie?

 

 

2. Propozycja dla młodszych:

Witajcie! Bezpieczeństwo nad wodą i w górach podczas wakacji jest niezwykle ważne. Zobaczcie jak bezpiecznie i radośnie spędzają wakacje misie z filmików. Napiszcie w zeszycie pracy zdalnej, co najlepiej pić latem, aby nasz organizm się nie odwodnił? Odsłuchajcie tez wesołej wakacyjnej piosenki. Do zobaczenia w przyszłym roku! Odpoczywajcie bezpiecznie!

 

Pozdrawiam Was serdecznie!

Pani Magdalena Czechowicz

 


22-06-2020

Zestaw Nr 24 Zajęcia relaksacyjne 

1. Propozycja dla starszych:

„Idą wakacje” to piękna piosenka Majki Jeżowskiej- dedykuję ją Wam na nadchodzące upalne dni. Filip Lato & Sound’n’Grace– 100 zaśpiewa dla Was „Twój czas”- piosenkę o mądrym wykorzystaniu młodości i wolności. Może nauczycie się jej na pamięć?

 

 

2. Propozycja dla młodszych:

Witajcie! „Niech żyją wakacje!” „Już idzie lato” to znane i lubiane piosenki na letnie upały.. Po ich odsłuchaniu zapiszcie w zeszycie o jakich zasadach spędzania bezpiecznych wakacji śpiewa Zozi? Bierzcie z niej przykład! Udanych wakacji!

 

 

 

 

Pozdrawiam Was serdecznie !

Pani Magdalena Czechowicz

 


18-06-2020

Zestaw Nr 23 Zajęcia relaksacyjne 

1. Propozycja dla starszych:

„Dni, których jeszcze nie znamy” to jeden z największych przebojów Marka Grechuty, który pochodzi z albumu „Korowód” z 1971 roku. Był to drugi krążek tego artysty i zespołu „Anawa”. Twórcami tej kompozycji był także Jan Kanty Pawluśkiewicz i Marek Jackowski. Odsłuchajcie jej w wolnej chwili i zapiszcie w zeszycie pracy zdalnej inne tytuły piosenek tego wielkiego polskiego muzyka.

 

2. Propozycja dla młodszych:

Witajcie! Mam dla Was dzisiaj dwie propozycje: słuchowisko „Pomyślny dzionek” Bolesława Londyńskiego oraz piosenkę Beaty Kozidrak „Rzeka marzeń”. Zaproście rodzeństwo lub innych domowników do wspólnego śpiewu. Odpowiedzcie na pytanie, które zwierzęta z bajki przechytrzyły wilka?   Odpowiedź wpiszcie do  zeszytu pracy zdalnej.

 

 

 

Pozdrawiam Was serdecznie !

Pani Magdalena Czechowicz

 


15-06-2020

Zestaw Nr 22 Zajęcia relaksacyjne

 

1. Propozycja dla starszych:

Już wkrótce nadejdzie lato i upragnione wakacje. Już teraz cieszymy się z promieni słonecznych i piękna przyrody. Podczas pakowania plecaków na wakacyjne wędrówki i podróże nie zapomnijcie o piosence Urszuli „Latawce, dmuchawce wiatr”.  Czy wiecie, gdzie ta wspaniała polska piosenkarka zaśpiewała ten utwór po raz pierwszy? Odpowiedź wpiszcie do zeszytu pracy zdalnej.

 

2. Propozycja dla młodszych:

Drodzy Wychowankowie, i dla Was mam wesołą wakacyjną piosenkę „Lato, lato”, którą zapewne doskonale znacie. Ciekawostką jest to, że jedna z wersji tej piosenki pochodzi z filmu z 1960 roku pt. „Szatan z siódmej klasy”. Zadanie dla Was- odsłuchajcie piosenki i spróbujcie zaśpiewać je z najbliższymi! Wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu pracy zdalnej.

 

 

 

Pozdrawiam Was serdecznie !

Pani Magdalena Czechowicz

 


10-06-2020

Zestaw Nr 21 Zajęcia relaksacyjne 

 

1. Propozycja dla starszych:

Alicja Majewska i Zbigniew Wodecki to bardzo znany polski duet muzyczny, który występował na wielu festiwalach w Polsce i za granicą. Przygotowałam dla Was przepiękną piosenkę wykonaną właśnie przez tych wspaniałych artystów, w 2015 roku na deskach  Amfiteatru w Opolu. Czy wiecie, kiedy odbył się pierwszy Festiwal Polskiej Piosenki w tym mieście? Odpowiedź wpiszcie do zeszytu pracy zdalnej.

 

2. Propozycja dla młodszych:

„Czapka niewidka” Mieczysława Rościszewskiego to moja propozycja dla Was na dzisiejsze popołudnie lub wieczór. Po odsłuchaniu bajki odpowiedzcie na pytanie, Ilu synów miał młynarz? Odpowiedź wpiszcie do zeszytu pracy zdalnej.

 

Pozdrawiam Was serdecznie !

Pani Magdalena Czechowicz

 


08-06-2020

Zestaw Nr 20 Zajęcia relaksacyjne 

 

1. Propozycja dla starszych:

„Już czas na sen” to Piosenka Kabaretu Starszych Panów z tekstem Jeremiego Przybory do muzyki Jerzego Wasowskiego. Doskonała propozycja do odsłuchania przed snem. Czy wiecie kiedy powstał Kabaret Starszych Panów? Odpowiedź wpiszcie do zeszytu pracy zdalnej.

 

A to inna wersja tej kołysanki w wykonaniu Magdy Umer:

 

2. Propozycja dla młodszych:

Dzień dobry! Wkrótce wakacje i dlatego proponuję Wam słuchowisko Tomasza Kality pt. „Czarownik    ptaków” z portalu „Bajkowisko pl.” Odsłuchajcie je wraz z domownikami. Jak miał na imię główny bohater, który szykował się na wakacyjny wyjazd? Odpowiedź wpiszcie do zeszytu pracy zdalnej.

 

Pozdrawiam Was serdecznie!

Pani Magdalena Czechowicz

 


03-06-2020

Zestaw Nr 19 Zajęcia relaksacyjne

 

1. Propozycja dla starszych:

„Dzieci Świata” to cykl reportaży Marzeny Figiel, który zapowiedziałam Wam ostatnim razem. Przedstawia on jeden dzień z życia dzieci z różnych części świata, który ma na celu pokazać ogromny kontrast pomiędzy jakością życia dzieci, ilością ich obowiązków czy spożywanego dziennie jedzenia. Obejrzyjcie proszę dzisiaj reportaż „Jane- mała Masajka” i zastanówcie się, czy prawa dzieci na świecie są wszędzie przestrzegane? Odpowiedź wpiszcie do zeszytu pracy zdalnej.

 

A na koniec relaksacyjna piosenka Roksany Węgiel „ Anyone I Want to be”

 

2. Propozycja dla młodszych:

 Witajcie, dzisiaj również proponuję Wam odsłuchanie pięknej piosenki Majki Jeżowskiej „Na raz, na dwa” oraz Natalii Nykiel „Pół kroku stąd” z filmu „Vaiana- skarb oceanu”. Odsłuchajcie ich w wolnym czasie i spróbujcie przenieść się myślami  do wspaniałych  miejsc, gdzie spełniają się marzenia wszystkich dzieci!

 

 

 

Pozdrawiam Was serdecznie !

Pani Magdalena Czechowicz

 


01-06-2020

Zestaw Nr 18 Zajęcia relaksacyjne

 1. Propozycja dla starszych:

Witajcie! Dzisiaj Światowy Dzień Dziecka i choć jesteście już nastolatkami i osobami dorosłymi, to dla nas zawsze pozostaniecie dziećmi- naszymi Drogimi wychowankami. Z życzeniami wszystkiego co najpiękniejsze w życiu przesyłam Wam zapowiedź wyjątkowego reportażu „Dzieci Świata” Marzeny Figiel (pierwsza część już w środę) oraz muzykę relaksacyjną „Dzieci – twarze świata, „Children – the faces of the world”. Zachęcami do odsłuchania i obejrzenia. Wykonanie zadania wpiszcie oczywiście do zeszytu pracy zdalnej.

 

 

 

2. Propozycja dla młodszych:

 „Wszystkie dzieci nasze są” i „Kolorowe dzieci” śpiewa dla Was z Okazji Światowego Dnia Dziecka Majka Jeżowska.   Wysłuchajcie tych piosenek razem ze wszystkimi dziećmi w domu! Wszystkiego Kolorowego, Wesołego i Radosnego!

 

 

 

A oto specjalne życzenia dla Was:

 

Pozdrawiam Was serdecznie!

Pani Magdalena Czechowicz

 


27-05-2020

Zestaw Nr 17 Zajęcia relaksacyjne

 1. Propozycja dla starszych:

Powszechnie wiadomo, że maj to miesiąc miłości. Piękna wiosenna pogoda sprawia, że ludzie pozytywnie nastrajają się do świata i do siebie wzajemnie. Stad dzisiejsza propozycja Yakuro – „The Color Of Love” do odsłuchania (nie tylko dla zakochanych). Wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

 

2. Propozycja dla młodszych:

 „Jutrzenka” Bolesława Londyńskiego to piękne słuchowisko dla dzieci.  Odsłuchajcie je samodzielnie lub z rodzeństwem. Jak nazywano córkę głównych bohaterów bajki? Odpowiedź na pytanie i wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

Pozdrawiam Was serdecznie!
Pani Magdalena Czechowicz

 


25-05-2020

Zestaw Nr 16 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Witajcie! Czy znacie słynnego polskiego kompozytora, piosenkarza i wokalistę rokowego, autora tekstów piosenek, Czesława Niemena?  Odsłuchajcie piosenki „Dobranoc” w Jego wykonaniu (słowa Adam Mickiewicz, muzyka Andrzej Kurylewicz). Czy znacie inne utwory Czesława Niemena? Odpowiedź i wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu pracy zdalnej.

 

2. Propozycja dla młodszych:

 Dzień dobry! Zachęcam Was dzisiaj do odsłuchania samodzielnie lub z bliskimi bajki  z cyklu „Bajkowisko pl.” pt. „Złote źródło”  Bolesława Londyńskiego. Jakie marzenie miał stary rycerz? Z jakiego państwa pochodził? Odpowiedzi na pytanie i wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu pracy zdalnej.

 

Pozdrawiam Was serdecznie!
Pani Magdalena Czechowicz

 


20-05-2020

Zestaw Nr 15 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Czy szybowaliście kiedyś ponad chmurami? Jeśli nie, to proponuję Wam teraz taką wycieczkę. Zwróćcie uwagę, ile ciekawych zjawisk przyrody można zaobserwować z lotu ptaka! Obejrzyjcie i odsłuchajcie melodię „Świat/harmonia/miłość”. Wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

 

2. Propozycja dla młodszych:

 Witajcie! Zachęcam Was do odsłuchania samodzielnie lub z rodzeństwem bajki  „Błędny ognik”  Bolesława Londyńskiego. Jak miał na imię kot z bajki? Odpowiedź na pytanie i wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

 

Pozdrawiam Was serdecznie !

Pani Magdalena Czechowicz

 


18-05-2020

Zestaw Nr 14 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Witajcie! Zgodzicie się chyba ze mną, że w obecnych czasach szczególnie potrzebujemy spokoju i wyciszenia. Proponuje Wam dzisiaj odsłuchanie utworu „Beautiful Piano Music, Vol. 1 ~ Relaxing Music for Studying, Relaxation or Sleeping” (w części lub w całości). Muzyka ta pomoże Wam się wyciszyć i wprowadzi w dobry nastrój. Wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

 

2. Propozycja dla młodszych:

W tym tygodniu szczególnie zachęcam Was do odsłuchania muzyki relaksacyjnej  przed snem  „Godzina najpiękniejszych kołysanek. Piosenki dla dzieci”. Oczywiście możecie je odsłuchać również o innej porze dania, po wysiłku. Wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

 

Pozdrawiam Was serdecznie i tradycyjnie życzę dużo miłych chwil z muzyką relaksacyjną!

Pani Magdalena Czechowicz

 


13-05-2020

Zestaw Nr 13 Zajęcia relaksacyjne

 

  1. Propozycja dla starszych:

Proponuję Wam dzisiaj ciąg dalszy muzyki fortepianowej Fryderyka Chopina „Spring Waltz”. Odsłuchajcie jej wczuwając i przenieście się myślami do miłych wspomnień z Waszego życia. Wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

  1. Propozycja dla młodszych:

W tym tygodniu zachęcam Was do odsłuchania muzyki relaksacyjnej  przed snem  Jest to muzyka do usypiania. Mam nadzieję, że będziecie mieć kolorowe sny! Wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

 

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dużo miłych chwil z muzyką relaksacyjną!

Pani Magdalena Czechowicz

 


11-05-2020

Zestaw Nr 12 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Proponuję Wam dzisiaj odsłuchanie pięknej muzyki Fryderyk Chopina „ April Drims”. Wybierzcie odpowiedni czas i miejsce na relaks muzyczny w ciągu dnia. Wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

 

2. Propozycja dla młodszych:

Poproście starszych lub odczytajcie samodzielnie opowieść o Motylku. Wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

MOTYL

        Zapraszam was do w podróż do krainy fantazji, w czasie której spotkacie pewnego owada. Rodzi się on jakby dwukrotnie. Za każdym razem wygląda inaczej. Kiedy rodzi się po raz drugi, wtedy może żeglować w powietrzu na swoich przepięknych skrzydłach. Często podziwiamy wspaniałe kolory i wzory na jego skrzydłach. Nie zdradzajcie, o jakim zwierzęciu mówię. Usiądźcie spokojnie, zamknijcie oczy. Oddychajcie głęboko i spokojnie.         Wyobraźcie sobie, że każdy z was jest zmęczoną małą gąsienicą. Leżycie spokojnie i cicho, otulenie mnóstwem cienkich jedwabnych nitek – jak pod chroniącą was kołdrą. Podczas gdy śpicie, wasze ciało rośnie. Wkrótce nadejdzie czas kiedy wyjdziecie ze swojej bezpiecznej otoczki jako motyle. Na wiosnę obudzicie się ze swojego snu i zobaczycie, jak przez kokon przebija kolorowe światło słońca. Światło to jest piękne i ciepłe. Macie ochotę opuścić ciemności swojego kokonu. Wyobraźcie sobie, jak kokon otwiera się z jednego końca. Bardzo powoli wychodzicie z kokonu, w którym tak długo byliście. Każdy jest teraz przepięknym motylem. Siadacie i rozpościeracie swoje skrzydła. Robicie to bardzo, bardzo powoli, ponieważ skrzydła są jeszcze wilgotne i muszą wyschnąć. Rozpościeracie skrzydła i zauważacie, że są lśniące, kolorowe i mają piękne wzorki. Czujecie siłę w swoich małych skrzydłach i chcecie sprawdzić, jak można dzięki nim latać. Zaczynacie swój pierwszy lot.         Zauważacie, że możecie sterować lotem. Upajacie się uczuciem, że możecie poruszać skrzydłami. Lecicie w ciepłym słońcu. Wyglądacie jak latający kwiat. Dokąd polecicie? Teraz wiecie, że możecie polegać na swoich pięknych skrzydłach. Wylądujcie gdzieś na ziemi i otulcie się skrzydłami, jak płaszczem. Przybieżcie teraz swoją ludzką postać. Zachowajcie w pamięci lekkość i piękno swojego lotu. Przeciągnijcie się, otwórzcie oczy i bądźcie znowu tutaj – orzeźwieni i pełni energii.

Pani Magdalena Czechowicz

Źródło:

  1. Vopel, Latający dywan. Łatwiejsza nauka dzięki odprężeniu. Ćwiczenia dla dzieci od 6 do 12 roku życia, tom I

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dużo miłych chwil z muzyką relaksacyjną!

Pani Magdalena Czechowicz

 


06-05-2020

Zestaw Nr 11 Zajęcia relaksacyjne 

 

1. Propozycja dla starszych:

Proponuję Wam dzisiaj odsłuchanie delikatnej muzyki fortepianowej „Rose Petals”, autorstwa Pedera B. Helland . Wybierzcie odpowiedni czas i miejsce w ciągu dnia. Muzykę możecie wysłuchać fragmentami (nie trzeba całości). Zależy to tylko od Waszego samopoczucia i chęci. Wykonanie zadania wpiszcie do zeszytu.

 

2. Propozycja dla młodszych:

„Droga do szczęścia” to piękna i lekka jak chmurka opowieść. Odsłuchaj ja wieczorem, najlepiej przed snem. Niech ukołysze Cię do snu. Wykonanie zadania wpisz do zeszytu.

 

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dużo miłych chwil z muzyką relaksacyjną!

Pani Magdalena Czechowicz

 


04-05-2020

Zestaw Nr 10 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Odsłuchaj muzykę relaksacyjną Michel Pépé – La Biche d’Amour (The Deer of Love) z  albumu „La Forêt d’Eden (2017)” i przenieś się do leśnej krainy łagodności. Polecam posłuchać w przerwie pomiędzy odrabianiem zadań edukacyjnych. Oczywiście możesz zaprosić do wysłuchania również członków swojej rodziny. Wykonanie zadania wpisz do zeszytu.

 

2. Propozycja dla młodszych:

Czy byliście kiedyś w lesie? Proponuję Wam odsłuchanie bajki „Leśne Opowieści” Marii Weryho. O jakich zwierzętach leśnych jest mowa w opowieści? Odpowiedź zapiszcie w zeszycie.

 

Pozdrawiam serdecznie!
Pani Magdalena Czechowicz

 


29-04-2020

Zestaw Nr 9 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Odsłuchaj muzykę relaksacyjną i odkryj piękno natury. Samodzielnie wybierz czas relaksacji i jej długość. Możesz zaprosić do wysłuchania również członków swojej rodziny. Wykonanie zadania wpisz do zeszytu.

2. Propozycja dla młodszych:

Poproście osobę dorosłą o przeczytanie bajki relaksacyjnej o niedźwiadku. Wyobraźcie sobie, że jesteście takim niedźwiadkiem i przezywacie to, co on. Zapiszcie w zeszycie wykonanie zadania.

Bajka relaksacyjna o niedźwiadku

Mały niedźwiadek szedł wolno przez las. Czuł ogarniające go zmęczenie, nóżki zrobiły się jakieś ciężkie i nie chciały odrywać się od ziemi. Rozglądał się dookoła, szukając miejsca do odpoczynku. Drzewa rosły tutaj rzadziej, słońce coraz swobodniej przeciskało się przez konary drzew, oświetlając wszystko dookoła. Chyba niedaleko jest jakaś polanka, tam sobie odpocznę – pomyślał miś. I rzeczywiście, po chwili jego oczom ukazała się mała łączka otoczona ze wszystkich stron drzewami. Stanął na jej skraju i znieruchomiał z zachwytu: niskie krzewy, trawa, kwiaty jak kolorowy dywan rozkładały się u jego stóp.       Na środku łączki zajączki, króliczki, ba, nawet myszki wygrzewały się w promieniach słońca. Spojrzał na niebo. Było bezchmurne, słońce jakby wiedziało, że zwierzęta oczekują na jego promienie, bo świeciło bardzo mocno. Miś wystawił pyszczek do słońca i poczuł, jak przyjemne ciepło obejmuje najpierw jego głowę, a potem całe ciało. Usłyszał lekki szum wiatru i brzęczenie owadów, które unosiły się nad kwiatami. Głęboko odetchnął. W nos wkręcał się delikatny zapach trawy i kwiatów.

       Tutaj jest wspaniałe miejsce do odpoczynku – pomyślał, po czym położył się wygodnie na trawie, jak na kocyku, łapki podłożył sobie pod głowę. Zamknął oczy. Odpoczywał. Oddychał miarowo i spokojnie. Zrobił głęboki wdech, wciągnął powietrze przez nos, a po chwili wypuścił je. Powtórzył to jeszcze raz. Czuł, jak z każdym wydechem pozbywa się zmęczenia. Był teraz przyjemnie rozluźniony, poczuł się ciężki i bezwładny. Jego głowa, brzuszek i nóżki były jak z ołowiu. Wtulił się w trawkę jak w kołderkę. Było mu bardzo wygodnie. Oddychał równo i miarowo, jego klatka piersiowa spokojnie w rytm wdechu i wydechu unosiła się i opadała, tak jak fale morskie, kiedy wolno i leniwie przybijają do brzegu. Poczuł się teraz tak dobrze ! Delikatny wiaterek przesuwał się po całym jego ciele, rozpoczynając od czubka głowy aż po koniuszki łapek, zabierając z niego zmęczenie i napięcie. Robił to raz i drugi, powtarzał wiele razy. Promienie słońca przyjemnie ogrzewały. Miś odpoczywał. Po chwili zasnął, a razem z nim zajączki, króliczki i nawet małe myszki.

       Zrobiło się tak cicho, że nie słychać było nawet brzęczenia pszczół. Słońce wolno szło po niebie. Nagle, nie wiadomo skąd, pojawiły się małe chmurki, rozpoczęły zabawę w chowanego, biegały po całym niebie, zagradzały drogę promyczkom, które płynęły na ziemię. Wiatr zaczął silniej dmuchać, łączka budziła się ze snu. Zabrzęczały pszczółki, które znowu zabrały się do zbierania miodu z kwiatów, ptaszki rozpoczęły swe trele, a motyle rozpościerając skrzydełka, unosiły się nad roślinkami. Wtem jeden z nich, taki najmniejszy motylek usiadł na nosku niedźwiadka i w rezultacie niechcący go przebudził. Miś leniwie otworzył oczy. Przetarł je łapkami. Ziewnął raz i drugi, przeciągnął się.

       Wiaterek tymczasem nagle zawirował, zatańczył i chłodnym powietrzem orzeźwił go. Najpierw dotknął jego łap. Wniknęła w nie ożywcza siła, miś poczuł, jakby zanurzył je w chłodnym strumyku. Ten przyjemny, orzeźwiający dotyk przenikał coraz wyżej i wyżej, jak prysznic ogarnął ciało, dając energię, przepełniając siłą. Miś łapkami, główką, nóżkami. Wstał, otrzepał futerko, poczuł się odprężony i wypoczęty. Wiaterek wzmagał się, coraz silniej, tańcząc po łące i zachęcając wszystkich do zabawy. W jego rytm pochylały się trawy, kwiatki, a nawet krzewy ruszały swymi gałązkami jak ramionami. Cudownie wypocząłem – pomyślał miś. – Jutro na pewno tutaj powrócę, ale teraz już pora wracać do domu. Czeka tam przecież na mnie mama i przepyszny podwieczorek. W tym momencie pogłaskał się po brzuszku i ruszył energicznie, podskakując w rytm podmuchów, w kierunku swego domu.

Powodzenia!
Magdalena Czechowicz

Źródło: K. Vopel, Latający dywan. Łatwiejsza nauka dzięki odprężeniu. Ćwiczenia dla dzieci od 6 do 12 roku życia, tom I.

 


27-04-2020

Zestaw Nr 8 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Zapewne zauważyliście, jak wiosennie i zielono jest za oknem. Może niektórzy z Was mają swój ogródek i mogą obserwować zmieniająca się przyrodę. Muzyka relaksacyjna, którą proponuję Wam w tym tygodniu dotyczy właśnie kwitnących ogrodów. Włączcie  muzykę relaksacyjną i odsłuchajcie ją w wybranym momencie dnia. Zapiszcie w zeszycie wykonanie zadania.

2. Propozycja dla młodszych:

Posłuchajcie „Tęczowej radosnej relaksacji” na podstawie bajki „Tęczowy duszek”. Wykonujcie polecenie prowadzącej. Zapiszcie w zeszycie wykonanie zadania.

Źródło:  MEDYTACJA DLA DZIECI-Elżbieta Krzyżaniak-Smolińska

Miłej relaksacji!
Magdalena Czechowicz

 


22-04-2020

Zestaw Nr 7 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Odszukaj na kanale youtube.com muzykę relaksacyjną  „Czarodziejski flet”. Odsłuchaj ją przed snem. Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

2. Propozycja dla młodszych:

Posłuchajcie bajki o pszczole Słoduszce. Postarajcie się przeżyć to, co ona.  Zapiszcie w zeszycie wykonanie zadania.

PSZCZOŁA SŁODUSZKA

Było lato, słońce mocno grzało. Pachniały kwiaty. Słoduszka od rana zbierała z kwiatów słodki nektar. Musiała bardzo szybko poruszać skrzydełkami. Poczuła zmęczenie. Ile to jeszcze kwiatów muszę odwiedzić? Zaczęła liczyć: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Słoduszce zaczął się plątać język, położyła się wygodnie na dużym liściu, rozluźniła zmęczone nóżki i łapki, zamknęła oczy. Jej brzuszek zaczął spokojnie oddychać. Jak mi dobrze. Moja prawa łapka staje się coraz cięższa, nie chce mi się jej podnieść. Moja lewa łapka staje się leniwa, nie chce mi się jej podnieść. Tylko mój brzuch równiutko, spokojnie oddycha. Prawa noga z przyczepionym woreczkiem miodu staje się ciężka, coraz cięższa i cięższa. Lewa noga, też z woreczkiem miodu staje się ciężka. Nie chce mi się jej podnieść. Głowa jest tak wygodnie ułożona. Jestem spokojna, słyszę spokojną muzykę. Czuję jak słońce ogrzewa moje nogi i łapki. Jest mi coraz cieplej. Jestem spokojna. Czuję się bezpiecznie. Ogarnia mnie senność. Zasypiam, zasypiam, zasypiam.

Adaptacja treningu autogennego Schultza.

Powodzenia! Magdalena Czechowicz

 


20-04-2020

Zestaw Nr 6 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Odszukaj na kanale youtube.com muzykę relaksacyjną „Marek Biliński – Po drugiej stronie świata (1984)”.  Niech Ci towarzyszy w tym tygodniu w momentach znudzenia lub zmęczenia. Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

2. Propozycja dla młodszych:

Czy wyobrażałeś/wyobrażałaś sobie kiedyś, że jesteś małym kotkiem? Masz teraz doskonałą okazję. Poproś osobę z Twojego otoczenia, aby przeczytała Ci bajkę relaksacyjną: „Mały kotek”.  Możesz też odsłuchać relaksację w internecie

Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

Mały kotek

Mały kotek samotnie wracał ze szkoły. Ciągnął łapkę za łapką wolno, jakby ospale. Był smutny, nic go nie cieszyło, czuł się bardzo nieswojo. Niechętnie prychał na inne przechodzące obok zwierzęta. Nagle nadleciał malutki motylek i nad samym nosem kotka zrobił okrążenia, jedno, drugie, trzecie. Chyba mi się przygląda – pomyślał kotek i łapką próbował odgonić motylka. Ale ten wcale nie odlatywał, tylko krążył, krążył i jak samolot kreślił znaki w powietrzu. Kotek patrzył i patrzył, jak zaczarowany, w piękny lot motyla. A ten wzbił się wyżej, jakby chciał dolecieć do słońca, i nagle znikł mu z oczu za wysokim ogrodzeniem.

Zaciekawiony kotek zbliżył się do płotu, wdrapał się po deskach i znalazł się w ogrodzie. Rozejrzał się dookoła. Było tam tak pięknie, rosły wysokie owocowe drzewa sięgające koronami do nieba, a małe krzaczki, jakby przy nich przycupnięte, trzymały się ich jak maminej spódnicy. Rosły też kolorowe kwiaty, które jak dywan pokrywały cały ogród. Kotek poczuł zapach ziemi, kwiatów, krzewów i drzew. Pociągnął mocno noskiem i zapach jak fala, jakby ramionami, objął go. Kotek położył się na trawie i oddychał miarowo, równo i spokojnie. Przetarł oczy, podłożył łapki pod głowę, wyciągnął całe ciałko, było mu bardzo wygodnie. Leżał teraz i odpoczywał. Poczuł senność. Słonko wysyłało swe promyki na ziemię, by pogłaskały każdy kwiatek, każdy listek i każdą roślinkę. Kotek poczuł przyjemny dotyk ciepłych promieni. Zamknął oczy. A promyczki jeden po drugim głaskały go, przyjemnie ogrzewając. Po chwili pojawił się delikatny wiaterek, który kołysał listki i gałęzie, jakby do snu. Pochylił się nad kotkiem i też go kołysał, trzymając w swoich ramionach. Kotek poczuł, jak wiaterek przesuwając się teraz po nim od głowy do łap, do pazurków samych, z wolna uwalnia go od smutków,  i jeszcze raz, i jeszcze delikatnie przesuwając się od głowy w dół ciałka, zabiera z sobą całe niezadowolenie. Kotek poczuł się tak dobrze, poczuł się spokojny, jakby obmyty ze wszystkich swoich dużych i małych zmartwień. Otworzył wolno oczka i popatrzył na chmurki, które płynęły po niebie, nie spiesząc się, leniwie, nie przeganiając się, zgodnie. Płynęły i płynęły, a wiatr wolno je popychał. Kotkowi było tak dobrze. Nagle jedna mała kropelka spadła mu na nos. Co to ? – zdziwił się. Rozejrzał się dookoła i zobaczył, jak kwiatki wyciągają swoje małe główki do kropli deszczu, zupełnie jak on pyszczek do miseczki z mlekiem. Usiadł na trawie. Przeciągnął się. Kropelki deszczu wolno, lecz miarowo spadały na spragnione roślinki. Wraz z tym delikatnym deszczem wróciła mu siła. Wstał, otrząsnął futerko, uśmiechnął się do siebie zadowolony. Pora iść do domu – pomyślał. Ale dziwną przeżyłem przygodę w tym ogrodzie, gdzie przyprowadził mnie motylek. Wrócę tu jeszcze – obiecał sobie – tu jest tak pięknie i spokojnie. Wyprężył się do skoku i jednym zamachem przeskoczył płot. Radośnie machając ogonem, wracał do domu.

Powodzenia! Magdalena Czechowicz

 


15-04-2020

Zestaw Nr 5 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

Odszukaj na kanale youtube.com „Yakuro – Blue… The Color Of Dreams” i odsłuchaj w dowolnym momencie dnia. Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

2. Propozycja dla młodszych:

Wykonaj zadanie według instrukcji. Poproś osobę z Twojego otoczenia, aby przeczytała Ci opowieść: „Jestem roślinką”. Możesz też przeczytać tekst domownikom i sprawić, że będą zrelaksowani. Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

JESTEM ROŚLINKĄ

Zamknij oczy…, wyobraź sobie, że jesteś maleńkim ziarenkiem, nasionkiem…, ktoś umieścił je w ziemi, a teraz dba o ciebie, dostarcza wody, dba o światło i ciepło…, nasionko zaczyna kiełkować, a następnie do góry wyrasta delikatna łodyżka, a w ziemię wypuszczają korzenie…, z ziarenka zaczyna wyrastać roślina…, tylko ty wiesz, jaka to roślina…, przyjrzyj się dokładnie…, teraz rośnie i ogląda świat wokół siebie…, jest jeszcze młoda, lecz wciąż rośnie…, wypuszcza młode listki i kolejne łodyżki…, być może wyrosły wśród was kwiaty ogrodowe lub polne, a może młode drzewka…, przyjrzyj się jak wygląda ta roślina, jakie ma kolory…, poczuj, jakie są jej listki – mocne, czy delikatne…, możesz już otworzyć oczy.

A teraz już z otwartymi oczami pokaż ruchem swoich rąk i nóg, głowy i tułowia jak wyrastała roślinka z nasionka.

− Na roślinkę, która jest już duża wieje wiatr, pokaż, co się z nią dzieje.

− Po chwili pada deszcz. Co czuje?

− I znów zajaśniało słoneczko. Wygrzewasz w jego ciepłych promykach swoje listki. Cieszysz się.

− Przyleciał do ciebie motyl i siada na listku. Trochę łaskocze, poruszając delikatnymi skrzydełkami, lecz po chwili odlatuje.

− Jak się czujesz po przygodach roślinki?

Powodzenia!
Magdalena Czechowicz

Źródło: https://www.wychowanieprzedszkolne.pl/zabawy-i-cwiczenia-relaksacyjne/

 


08-04-2020

 

Zestaw Nr 4 Zajęcia relaksacyjne

1. Propozycja dla starszych:

„Muzyka indiańska” to propozycja na spędzenie miłego popołudnia. Odszukaj na kanale youtube.com „Muzykę Indiańską” i przenieś się na łono dzikiej natury. Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

 

2. Propozycja dla młodszych:

Wykonaj zadanie według instrukcji. Poproś osobę starszą, aby przeczytała Ci opowieść: „Bajka o małej myszce”. Posłuchaj wieczorem, przed zaśnięciem. Jeśli potrafisz, przeczytaj tę bajkę komuś z domowników. Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

 

BAJKA O MAŁEJ MYSZCE

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami, za siedmioma lasami, za siedmioma rzekami była sobie ogromna góra. Rosły na niej zielone, rozłożyste drzewa, które dawały cień i chroniły przed wiatrem wszystkie mieszkające tam zwierzęta. Między drzewami szemrał strumyk, który w upalne dni dawał zwierzętom ochłodę i gasił pragnienie. Cała góra pokryta była krzaczkami słodkich, soczystych jagódek i poziomek. W tym cudownym miejscu mieszkała sobie mała myszka. U stóp góry miała swoją małą i przytulną norkę. Pewnego razu niebo zakryły czarne chmury i rozpętała się burza. Głośno grzmiało i błyskały groźne pioruny. Po burzy Mała Myszka zobaczyła, że góra pękła na dwie części, a jej norka zawaliła się. Myszka wystraszyła się i bardzo zasmuciła. – „Gdzie ja teraz będę mieszkać? – pomyślała. Może to moja norka osłabiła górę i teraz góra pękła? Wtem zobaczyła Zająca. Już wiedziała, że nie jest sama. Opowiedziała mu o swoim nieszczęściu. Poczuła miękką łapkę na swoim ramieniu. Zając przytulił ja do siebie.

– Nie martw się Myszko – powiedział – to burza spowodowała, że góra pękła. To nie twoja wina. Chodź, pokażę ci, że po obu stronach góry możesz znaleźć bezpieczne schronienie. Zając poprowadził Myszkę na jedną, a potem na drugą stronę góry. Myszka zobaczyła, że drzewa i krzaczki dalej rosną po obu stronach góry, a w miejscu, w którym góra pękła powstały nowe norki. – Zobacz Myszko, powiedział Zając – będziesz teraz mieszkać po obu stronach góry. Znajdziesz wygodną norkę i tu i tu. Kiedy Myszka rozejrzała się dookoła, zobaczyła, że inne zwierzęta, które też straciły swój domek, zaczęły urządzać swoje norki po obu stronach góry. Ucieszyła się, że będzie miała wokół siebie tylu nowych przyjaciół i Zająca, na którego zawsze będzie mogła liczyć. Kiedy się wprowadziła i zadomowiła, zaprosiła wszystkich nowych znajomych i sąsiadów na tort z leśnych owoców.

Powodzenia! Magdalena Czechowicz

 


06-04-2020

Zestaw Nr 3 Zajęcia relaksacyjne

I. Propozycja dla starszych:

Zapraszam na trening relaksacyjny. Odszukaj „Trening autogenny Shulza” na kanele youtube.com. Słuchaj w całości lub we fragmentach (minimum 15 minut) w momencie, kiedy potrzebujesz wypoczynku i odprężenia. Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

 

II. Propozycja dla młodszych:

Wykonaj zadanie według instrukcji. Poproś osobę starszą, aby przeczytała Ci opowieść z morałem: „Bajka o dwóch ołówkach”. Polecam po odrobieniu zadań domowych. Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

BAJKA O DWÓCH OŁÓWKACH

W pewnym piórniku leżały równo ułożone ołówki. Były kolorowe, tylko jeden był zwykły, szary. Tuż obok niego znajdował się wspaniały ołówek dwukolorowy: czerwono-niebieski. Ołówki zawsze przebywały razem, czy to leżąc obok siebie w piórniku, czy ścigając się i kreśląc wzory na papierze. Szary rysował kontury, a dwukolorowy wypełniał je barwami. Bardzo lubiły się tak razem bawić. Inne kolorowe chciały przyjaźnić się z dwukolorowym, ale on wolał szary i z nim spędzał czas.
– Co to za zwyczaje – szeptały oburzone – że dwukolorowy przyjaźni się z takim zwyczajnym! To nie wypada, nie wypada – powtarzały.
Ale dwukolorowy nie słuchał tego gadania, szarak zresztą też. Obydwa przecież bardzo się lubiły.
Aż pewnego dnia wydarzyło się straszne nieszczęście; dwukolorowemu złamały się grafity.
– Będzie do wyrzucenia, do wyrzucenia – szeptały ołówki, z satysfakcją przekazując sobie tę wieść.
Dwukolorowy bardzo się zasmucił, szarak jeszcze bardziej.
– Jak mu pomóc, co zrobić – pytał sam siebie. – Nie, nie pozwolę, by taki wspaniały ołówek, który jeszcze może tyle pięknych rzeczy narysować, został wyrzucony.
Wziął przyjaciela na plecy i pomaszerował szukać lekarza ołówków. Przyjaciele długo szukali pomocy. Szary ołówek był już bardzo zmęczony, co chwilę odpoczywał, ale nie ustawał w poszukiwaniach.
Nareszcie znalazły bardzo starą Temperówkę.
– Spróbuję wam pomóc – rzekła i bardzo ostrożnie zabrała się do pracy.
Delikatnie, by nie spowodować zniszczeń, skrobała, przycinała i w końcu zatemperowała.
– Ufffff, już po zabiegu – powiedziała. – Udało się, jesteś wprawdzie krótszy, ale dalej pięknie możesz rysować, co tylko zechcesz.
– Naprawdę ? – spytał z niedowierzaniem dwukolorowy.
– Pomogłam tobie, ale największą przysługę oddał ci twój przyjaciel – Szary Ołówek.
– E tam – powiedział Szarak zawstydzony tą pochwałą. – My jesteśmy prawdziwi przyjaciele, on nie zdradził naszej przyjaźni dla innych, kolorowych, więc ja… Tutaj zaczął się jąkać bardzo wzruszony.
Dwukolorowy nic nie powiedział, tylko przytulił się do niego. Wróciły razem do piórnika, by odpocząć po przeżyciach, a nazajutrz znowu rysowały razem.

 

Powodzenia!
Magdalena Czechowicz

 


01-04-2020

Zestaw Nr 2 Zajęcia relaksacyjne

I. Propozycja dla starszych:

Odszukaj na kanale youtube.com relaksację „Sunny Mornings”. Poddaj się relaksowi. Sam zdecyduj , jaki czas przeznaczysz na to ćwiczenie (minimum 15 minut). Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

 

II. Propozycja dla młodszych:

Wykonaj zadanie według instrukcji. Poproś osobę starszą w Twoim domu, aby przeczytała Ci: „Wieczorną opowieść”. Polecam czytanie przed snem. Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

 

WIECZORNA OPOWIEŚĆ

Kolejny ciepły, letni dzień zbliża się ku końcowi. Wielką łąkę i las powoli otula, swymi delikatnymi dłońmi, aksamitny Pan Mrok. Spowija czernią i granatem, niczym lekkim tiulem, nasza wieś. Słońce chowa się powoli za horyzont, znacząc delikatną czerwienią linię nieboskłonu. Pojedyncze, małe chmurki leniwie snują się po wieczornym niebie. Kwiaty chylą kolorowe główki, a ich prawie przezroczyste płatki zamykają się z cichym trzaśnięciem. Spóźnione pszczoły z cichym, wibrującym w powietrzu brzęczeniem, odlatują do swoich uli. Żuki i mrówki skończyły na dzisiaj swoją pracę. Wystarczy dobrze się wsłuchać, żeby usłyszeć, jak z cichym tupotem małych nóżek, umykają do swoich domków, schowanych w trawie, w ziemi, albo wśród listowia. Wieczorny wietrzyk delikatnie szeleści w trawie, porusza zielonymi liśćmi. Słychać senne ćwierkanie ptaków, które niespiesznie układają się do snu w swoich gniazdach. Gdzieś daleko zaszczekał pies. Nocą będzie pilnował domu swoich gospodarzy i ich spokojnego snu. Powoli gasną światła w domach, a drogę oświetlają maleńkie robaczki świętojańskie – świetliki. Zapalają swoje małe latarenki, małe punkciki jasnego światła w aksamitnym mroku.

Za chwilę wyruszy na wieczorne łowy kot, który lekko przebiega przez łąkę. Miękkie poduszki jego łap sprawiają, że porusza się prawie że bezszelestnie. Ze snu budzą się też ćmy, które rozpoczną nocną wędrówkę w poszukiwaniu światła. Jedwabiste, delikatne skrzydła tych owadów uderzają o siebie podczas pospiesznego lotu. Gdybyśmy zanurzyli się w las, usłyszelibyśmy pohukiwanie szarych sów, łagodne stukanie racic przebiegającego jelenia. Schowały się już zające, śpią przytulone w swoich norkach. Za to jeże tuptają po łące, pewnie biegną do ogrodu. Z oddali, z lasu dobiegło ciche pochrząkiwanie dzików. Ich dalekie kuzynki – świnki, śpią już dawno w chlewiku. Za chwilę Pan Mrok zapali na nocnym, ciemnogranatowym niebie, srebrzyste migoczące gwiazdy i oświetli drogę spóźnionym wędrowcom lśniącym sierpem księżyca. Spokój, cisza i mrok objęły we władanie las i łąkę. I wy przytulcie się do miękkiej poduszki i zaśnijcie.

 

Powodzenia!
Pani Magdalena Czechowicz


30-03-2020

Zestaw Nr 1 Zajęcia relaksacyjne

 

WSTĘP

Nieodłącznymi elementami współczesnego świata stały się hałas, stres, pośpiech, poruszenie i niepokój związany z chorobą. Wzrasta tempo codziennego życia. Wobec takich bodźców trudno zachować opanowanie i pogodę ducha. Jeżeli chcemy jednak zachować własną równowagę i równowagę dzieci I młodzieży, powinniśmy umiejętnie wykorzystać wszelkie chwile spokoju i odprężenia. Pomaga w tym umiejętnie prowadzony relaks – świadome działanie na pograniczu ćwiczeń fizycznych i umysłowych. Zapraszam!

 

I. Propozycja dla starszych:

Odszukaj na kanale youtube.com „Relaksacja na sen i na stres”. Odsłuchaj i poddaj się relaksowi. Miłego słuchania! Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

II. Propozycja dla młodszych:

Wykonaj zadanie według instrukcji. Poproś osobę starszą (rodzeństwo, dziadków, rodziców), aby przeczytała Ci opowieść: „Wróżka i drewniany pajacyk” po odrabianiu zadań domowych lub gdy odczuwasz zmęczenie. Zapisz w zeszycie wykonanie zadania.

WRÓŻKA I DREWNIANY PAJACYK

Połóż się na podłodze…, połóż się wygodnie…, masz otwarte oczy i sobie po prostu leżysz…, teraz umawiamy się, że ja jestem wróżką z czarodziejską pałeczką, a ty jesteś takim drewnianym pajacykiem…, jako wróżka będę chciał ciebie zaczarować…, będę chciał usypiać różne części twojego ciała…, uwaga zaczynamy…

Ty, drewniany pajacyk leżysz sobie na podłodze…, masz okrągłą buzię i na niej dwa otwarte oczka…, teraz bardzo delikatnie magiczną pałeczką dotykam twoich powiek i twoje oczy pajacyku się zamykają…, twoje oczy idą spać…, dotykam twoich ust…, zasypiają…, twoich policzków…, zasypiają…, twojej brody…, zasypia…, cała twoja okrągła buzia jest pogrążona we śnie…, za chwilę dotknę twojego prawego ramienia i całej twojej ręki…, stanie się ociężała i senna…, właśnie teraz dotykam…, wtula się w podłogę…, już śpi…, dotykam też lewego ramienia i całej ręki…, też się wtula…, idzie spać…

Twoja buzia, twoje ręce poszły już spać…, ale ty jesteś obudzony, ty nie śpisz…, chciałeś, aby wróżka je dotknęła i uśpiła…, więc tak się stało…, teraz będzie dotykać swą czarodziejską pałeczką innych miejsc…, a one będą szły spać…

Wróżka dotyka pleców zasypiają…, dotyka brzucha…, zasypia…, jeszcze została prawa i lewa noga i stopa…, wróżka podchodzi, delikatnie dotyka obu stóp i one bardzo zmęczone idą spać…

Teraz wszystkie twoje części drewniany pajacyku są uśpione…, teraz czujesz się uśpiony, leżysz sobie i wypoczywasz…, wszystko śpi i jest bardzo ciche…

Ale za chwilę trzeba będzie wstawać…, za chwilę moja czarodziejska pałeczka zamieni się w zaczarowane sznureczki, które będę przywiązywać do poszczególnych części twojego ciała…i wówczas one będą ciebie wybudzały ze snu…, jeśli jesteś już gotowy to zaczynamy…

Zaczarowany sznureczek przywiązuje się do prawej stopy…, stopa się budzi, lekko unosi… i opada…, lewa stopa…, unosi się i opada…, prawe kolano…, unosi się i opada…, lewe kolano…, plecy…, prawa dłoń…, lewa dłoń…, podbródek…, nos i powieki…, pajacyk otwiera oczy…, rozgląda się…, teraz jesteś pajacyku całkowicie wybudzony…

Na tym kończy się bajka…, ty ponownie jesteś sobą, a ja…, (mamą, tatą, siostrą)…, wolno podnosisz się do pozycji siedzącej… i jeśli chcesz podziel się tym, co odczuwałeś wtedy, gdy byłeś pajacykiem.